Ποια είναι η στάση των ΗΠΑ για τις κινήσεις της Άγκυρας στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις; Πως εξελίσσεται η αμερικανική προεκλογική περίοδος, μετά την τηλε-ολοκλήρωση των συνεδρίων του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού κόμματος, την επίσημη ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων Μπάιντεν και Τραμπ και ενώ έχουν απομείνει σχεδόν δύο μήνες μέχρι τις προεδρικές εκλογές. Και τι γίνεται στις ΗΠΑ με την επανάληψη των φυλετικών επεισοδίων, αλλά και την εξέλιξη της πανδημίας; Τα ερωτήματα αυτά απασχόλησαν το α’ μέρος την εκπομπής, με καλεσμένο τον Καθ. Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και πρώην βουλευτή και υπουργό Κώστα Αρβανιτόπουλο, ο οποίος την εποχή αυτή είναι κάτοχος της έδρας Κ.Καραμανλής στο Flecher School of Law and Diplomacy, του πανεπιστημίου Τafts της Βοστώνης.
Κρίσιμα ζητήματα της σημερινής χρήσης των ψηφιακών μέσων και του διαδικτύου, τα οποία εντάθηκαν λόγω και των νέων αναγκών που δημιούργησε η πανδημία, αναλύθηκαν στο β’ μέρος της εκπομπής, με αφορμή την κυκλοφορία αυτό τον καιρό στην Ελλάδα δύο σημαντικών βιβλίων, τα οποία αναφέρονται στις νέες προκλήσεις που θέτει στην ανθρωπότητα το ψηφιακό μέλλον:
Το πρώτο έχει τίτλο «Ο Πολιτισμός του Χρυσόψαρου- Μικρή πραγματεία για την αγορά της προσοχής» (Εκδόσεις Καστανιώτη) και συγγραφέα τον Γάλλο στοχαστή Πατινό Μπρουνό. Στο βιβλίο θίγονται θέματα, όπως η «εγκεφαλική πειρατεία», η «χρονοθηρία», η «υπερπαραγωγή σημείων» , η «νευροεπιστήμη του διαδικτυακού εθισμού».
Το δεύτερο έργο λέγεται «Η εποχή του Κατασκοπευτικού καπιταλισμού» (Εκδόσεις Καστανιώτη), έχει γραφτεί από την καθηγήτρια της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Σοσάνα Ζούμποφ και το οποίο προβαίνει σε λεπτομερής ανάλυση μιας καινοφανούς μορφής εξουσίας, του «κατασκοπευτικού καπιταλισμού» όπως τον αποκαλεί και που εν πολλοίς αποτελεί την εκστρατεία των ισχυρών εταιρειών του διαδικτύου και των πληροφοριακών τεχνολογιών να προβλέψουν και να ελέγξουν τη συμπεριφορά μας.
Για την συζήτηση αυτών των θεμάτων προσκεκλημένος ήταν ο Ηλίας Καραβόλιας, οικονομολόγος και στρατηγικός αναλυτής σε εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας.
Σύνταξη-παρουσίαση: Πολυδεύκης Παπαδόπουλος